Wraz z zmianą systemu rządów w Polsce po 89 z roku na rok zauważa się ciągle rosnącą liczbę nowych sklepów zarówno z branży spożywczej, usługowej jak i rozrywkowej. Od lat 90 – tych średnia pensja przeciętnego Polaka systematycznie rośnie, co przekłada się na szerszy zakres możliwości wydawania ponadplanowych pieniędzy na różnego rodzaju przyjemności oraz towary użytkowe.
XXI wiek przyniósł ze sobą wiele zmian obyczajowych zarówno w naszym kraju jak i na całym świecie. Skutkiem tych zmian jest kształtowanie się określonych nowych postaw oraz schematów postępowania mających jednoznacznie określać nowoczesnego człowieka idealnie przystosowanego do zmieniających się czasów.
Jednym z nowych wyznaczników dobrego, sukcesywnego życia jest uprawianie sportu jednak paradoksalnie określone sporty traktowane są, jako specyficznie przeznaczone dla określonej grupy społecznej. Dla ludzi o określonym statusie materialnym wręcz niepisaną musową zasadą jest uprawianie danego sportu, nie chodzi tutaj nawet o sam fakt poprawiania swojej wydolności fizycznej, ale przede wszystkim o prezencję oraz dopełnianie „indywidualnego” wizerunku. Wśród klasy średniej obywateli naszego kraju szczególnie popularną dyscypliną sportu jest tenis.
Spowodowało to, że polscy przedsiębiorcy zareagowali szybko i zdecydowanie na potrzeby kilku milionowej rzeszy potencjalnych klientów. Coraz częściej w dużym oraz średnim mieście można spotkać prężnie prosperujący sklep tenisowy zapewniający swoim klientom dostęp do najwyższej jakości sprzętu oraz artykułów pobocznych. Sklepy tego rodzaju póki, co stanowią swoisty „pewny” rodzaj prowadzenia działalności gdyż zapotrzebowanie na tego typu artykuły mimo fluktuacji na rynkach finansowych cały czas rośnie.
W świadomości każdego nowoczesnego człowieka istnieje lansowana potrzeba żeby czuć się dobrze należy uprawiać określony sport. Środki masowego przekazu ustawicznie do tego namawiają, a medialni celebryci starają się dawać przykład wszystkim, których ich zdanie obchodzi. Branża tenisowa należy do jednych z najlepiej prosperujących na świecie. Ta olbrzymia machina gospodarcza prowadzi szeroko zakrojone kampanie marketingowe mające na celu zainteresowanie swoimi produktami oraz samym sportem tych jeszcze niezdecydowanych.
Sama idea uprawiania sportu jest jak najbardziej słuszna jednak współczesne rynki dorabiają swoistą ideologiczną otoczkę do każdego produktu. Określona koszulka lansowana przez światowej klasy sportowca ma na celu zbliżenie klienta do swojego idola, tym samym wzrasta indywidualna samoocena, a firma odnotowuje zysk. Żeby jednak zapewnić dostęp klientom do swoich produktów wytwórcy potrzebują szerokiej sieci dystrybutorów zarówno detalicznych jak i hurtowych. Dlatego właśnie wśród licznych nowo powstających sklepów sprzedażowych zarówno stacjonarnych jak i operujących w sieci coraz więcej stanowią właśnie sklepy tenisowe.