Pisanie artykułów jest zadaniem bardzo trudnym dla zielonych. Często proste zdanie potrafi zostać zniszczone przez brak specjalistycznej wiedzy. Rozpoczynając swoją naukę z seo copywritingiem należy zapoznać się z zasadami tworzenia artykułów.
Początkowym i najistotniejszym elementem podczas pisania treści jest konieczność skupienia się na odbiorcy. Profesjonalny seo copywriter musi oczywiście pisać odpowiednio skonstruowany tekst pod Google, jednak słaba jakość nie jest w stanie zainteresować odbiorcę i będzie on zniechęcony do dalszego korzystania z naszej witryny. Początkujący pisarz powinien więc utworzyć wpis wysokiej jakości i użyteczny dla osób, które będą go czytać i równocześnie zamieścić w nim nieinwazyjnie określone słowa kluczowe.
Kolejnym elementem, na który powinien zwrócić uwagę każdy pisarz jest oryginalność. Proste skopiowanie zdań napisanych przez innego blogowicza jest nie tylko niemoralne, ale może również doprowadzić do problemów prawnych. Właśnie z tego powodu pisanie powinno polegać na tworzeniu unikalnej wartości.
Trzecim czynnikiem jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Seo copywriter musi się skupić na wyborze odpowiednich fraz do tematyki strony, a cały artykuł musi być z nią w jakiś sposób powiązany. Utworzenie wpisu o grach na portalu o turystyce to oczywisty błąd. Google wysoko ceni sobie serwisy tematyczne poruszające profesjonalnie wybrane zagadnienie.
Ostatnim czynnikiem jest wygenerowanie przyjaznego nasycenia słowami kluczowymi. Przesadna ich ilość może spowodować zbanowanie strony w wyszukiwarkach internetowych. Jednocześnie ich niewielka liczba sprawi, że strona nie zostanie uznana za odpowiednią w danej tematyce. Dobra baza synonimów na pewno będzie wartościowym dodatkiem do procesu kreowania unikalnej treści.
Pracownicy pracujący w Google mówią, że trzy słowa kluczowe dla wpisu 1000 znakowego w zupełności wystarczają. Oczywiście muszą się one wyróżniać znacznikami HTML np. pogrubieniem lub wyodrębnionym nagłówkiem.
Przy tworzeniu wpisów trzeba trzymać się kilku reguł. Podstawową jesti ta, która mówi, że trzeba pisać o tym, o czym pragną czytać nasi odbiorcy. Przed doborem tematu wpisu warto więc skorzystać z kilku niezbednych narzędzi, które podpowiedzą nam jakie słowa kluczowe są najczęściej wpisywane w Google. Pierwszym z nich jest narzędzie propozycji słów kluczowych Google Adwords. Wpisując w rubrykę wyrażenie można zobaczyć jakie dane hasło ma konkurencję, liczbę miesięcznie wyszukiwanego słowa w ujęciu globalnym i lokalnym.
Następnym ważnym narzędziem jest Google Trends. Pozwoli ono na sprawdzenie najczęściej wpisywanych w wyszukiwarkę słów kluczowych oraz porówna je z innymi. Pomocne mogą być także Statystyki wyszukiwarki Google – umożliwiają one zbadanie popularnych słów kluczowych z podziałem na konkretne kategorie.
Na zakończenie, utworzenie ciekawego wpisu, wartościowego dla użytkowników, a ostatecznie dla Google to zadanie, którym na codzień zajmuje się dobry seo copywriter. Sieć jest przepełniona całą masą spamu, dlatego dobre podejście, logiczne rozmieszczenie i nasycenie fraz kluczowych w artykułach to duża przewaga nad konkurencją.