Performance marketing będący reklamą efektywnościowa jest obecnie najbardziej pożądanym działaniem marketingowym w sieci. Reklamodawcy licząc na konkretne efekty, decydują się na marketing afiliacyjny, bazujący na generowaniu efektów.
Czym jest marketing afiliacyjny
Współczesne działania reklamowe oparte na generowaniu efektów są marketingiem afiliacyjnym, skutecznym i przejrzystym, przenoszącym odpowiedzialność na kilka podmiotów współpracujących ze sobą w procesie marketingowym. Osiągnięcie zaplanowanego celu poprzedzane jest w tym procesie konkretną akcją. Jest nią na przykład wejście na daną stronę internetową lub wypełnienie przygotowanego formularza czy zakup danego produktu.
Zmieniają się zasady. Teraz reklamodawca płaci za pozyskanie potencjalnych nowych klientów – czyli tzw. leady. W tradycyjnym modelu marketingowym klient decydował się na kampanię reklamową opartą o tzw. display. Wówczas wystarczyło, że reklama była wyświetlona, co niestety nie generowało odpowiednich efektów, a przede wszystkim było trudne do ostatecznego przeliczenia.
Reklamodawca zyskał silną pozycję w procesie afiliacyjnym
Marketing afiliacyjny przekazał reklamodawcy silną pozycję w procesie reklamowym. Stał się on podmiotem, który nie dość, że korzysta z możliwości sieci afiliacyjnej, to jeszcze może działać samodzielnie i prowadzi działania marketingowe generujące określone efekty.
Rezultat zawsze jest omawiany i ustalany z wydawcą Internetu w pierwszej fazie procesu reklamowego. W tym działaniu reklamodawca przerzuca dużą część odpowiedzialności na wydawcę. Sukces zatem jest wynikiem obopólnych działań.
Marketing afiliacyjny i sukces gwarantowany
Marketing afiliacyjny jest skutecznym kanałem pozyskiwania klientów, pod warunkiem, że wydawca zostanie odpowiednio wynagrodzony i przekazane mu zostaną dobre jakościowo, rzetelne kreacje graficzne. Niezwykle ważny jest dobry landing page, czyli strona klienta, na którą odsyłani są internauci. To tak zwana strona docelowa w procesie marketingu afiliacyjnego.
Rola wydawcy
Wydawca w tym nowym procesie reklamowym jest afiliantem, który posiada blog lub serwis internetowy. Wyświetla na posiadanych przez siebie stronach reklamy i linki tekstowe reklamowe klienta. Przekierowuje również internautów na stronę docelową należącą do klienta – landing page.
Internauci z kolei wykonują w tym procesie ruchy w postaci zakupu produktu lub wypełnienia przygotowanych formularzy. Ostatnim etapem marketingu afiliacyjnego są rozliczenia z wydawca, który otrzymuje wynagrodzenie na podstawie wygenerowanych efektów przeprowadzonego przedsięwzięcia.