Spróbujemy przedstawić w tym artykule, jak wyglądają współczesne realia dotyczące marketingu i reklamowania wyselekcjonowanych produktów w celu intensyfikacji sprzedaży. Visual merchandising nie od dziś wiadomo nie ogranicza się tylko do pokazywania produktu na wystawie, obejmuje wszelkie konieczne sposoby, aby przykuć uwagę Klienta. Poczynając od fasady sklepu, na zaplanowanej po mistrzowsku lokalizacji każdego produktu wewnątrz marketu bądź sklepu. Celem usługi, której jest merchandising to przyciągnąć uwagę, rozbudzić percepcję odbioru oraz zapewnienie Klientom wspaniałej atmosfery, gdzie podczas nabywania produktu, staje się lojalnym Klientem wracającym po więcej przy okazji następnych zakupów. To właśnie jest sedno dzisiejszego merchandisingu.
Merchandising
Jakie zatem mogą być pomysły, które okażą się pomocne w stymulowaniu percepcyjną i emocjonalną reakcją Klienta? Podstawowa zasada nie zmienia się od lat, bez ograniczeń wizualizuj merchandisingowy motyw czy to na zimę czy lato, na każde święto i porę roku zaczynamy od dekoracji. Według sprawdzonych badań najlepiej jest kiedy dany punkt sprzedażowy osiągnie wynik sześciu różnych motywów w ciągu roku i jest to do ogarnięcia całkiem realnie. Najlepiej kiedy dany motyw zmienia się co miesiąc, to również jest wykonalne. Przy pierwszej opcji z sześcioma motywami pozwala wam perfekcyjnie co drugi miesiąc przygotować odpowiedni plan sprzedaży. Do najczęściej powtarzających się motywów należą oczywiście dni świąteczne, dzień ojca, dzień matki, dzień nauczyciela, walentynki, święta i różnego rodzaju duże festiwale. Na pewno unikać należy powielania tego samego tematu z tak zwanego święta na święto, czyli corocznego. Klient ma bardzo dobrą podświadomość i od razu wychwyci szczegóły stanowiące dany wystój. Używanie więc tego samego materiału dekoracyjnego jest raczej niewskazane. Chyba, że w obsłudze jest kilka miejsc objętych promocją i różniły się znacząco między sobą.
Agencja promocyjna
Wykorzystywanie wielkoformatowych reklam do których zaliczają się gigantyczne bilbordy czy wyświetlaczy znakomicie nadają się na reklamowanie nowych produktów. Ludzie preferują sytuacje, kiedy sami zauważają takie rzeczy. Dozwolone jest oczywiście kopiowanie pomysłów innych i stworzyć motyw oparty na połączonych ze sobą elementach, zmodyfikować poprawić czy ulepszyć. Ważnym czynnikiem planowania skutecznej reklamy jest element konstrukcji jej wizualnej części, czyli właściwa linia, kształt, forma, wielkość, przestrzeń, kolor i tekstura. Efektywnie wykorzystane kolory, tekstura i kształt ułatwiają przyswajanie i oddziaływanie na wyobraźnię Klienta. Tym sposobem omówiliśmy wstępnie jak poszczególne czynniki wpływają na reklamę.