Zainteresowani tematem szkolnictwa wyższego w Polsce z pewnością doskonale orientują się w aktualnych trendach, rankingach popularności i ofertach proponowanych potencjalnym kandydatom przez uczelnie. Nie wszyscy jednak należymy do tej grupy. Jak najlepiej i najpełniej poznać rynek szkół wyższych w naszym kraju?
Targi edukacyjne stanowią idealne miejsce dla takiego działania. Różne tego typu imprezy i wystawy poszczególnych placówek edukacyjnych odbywają się kilka razy do roku w większości polskich dużych miast. Prezentują tam swoją ofertę nie tylko lokalne szkoły wyższe. Specjaliści od zarządzania i public relations najlepszych polskich uczelni, zarówno publicznych, jak i prywatnych, zdają sobie sprawę z powszechności chęci zdobywania wiedzy przez polską młodzież, a także z ich mobilności i gotowości zmiany miejsca zamieszkania dla studiów. Stąd na większości takich targów znajdziemy stoiska szkół wyższych z całego kraju, a nie tylko z naszego regionu.
Największą zaletą targów edukacyjnych jest zgromadzenie stoisk wystawienniczych wielu placówek w jednym miejscu. Dzięki temu potencjalni studenci i ich rodzice mają możliwość zapoznania się z przeróżnymi ofertami, bezpośredniego porównania zaangażowania i przygotowania przedstawicieli uczelni do prezentacji swoich zalet i dokonań. Zdecydowanie łatwiej jest dostrzec różnice, podobieństwa, wyższość jednych szkół nad drugimi, kiedy wszystkie je mamy pod ręką, w jednym miejscu.
Wizyta na targach edukacyjnych to wspaniała opcja zarówno dla tych już zdecydowanych na konkretny kierunek studiów i zorientowanych na konkretne uczelnie (mają oni możliwość dokładnego przyjrzenia się i wypytania o warunki kształcenia, program, atmosferę studencką itp.), jak i dla tych, którzy nie znaleźli jeszcze idealnego pomysłu na swoją przyszłość. Liczne pokazy, prezentacje, wystąpienia, możliwość obejrzenia biuletynów, a przede wszystkim rozmowy z reprezentantami tak kadry wykładowców, jak i samorządów studenckich to wielka szansa na dostrzeżenie interesującej drogi dla siebie. Niejeden niepewny wybrał w ten sposób kierunek studiów dla siebie i okazał się on strzałem w dziesiątkę.
Patrząc na targi edukacyjne ze strony władz szkół wyższych, to właśnie podczas takich wydarzeń można podpatrzeć działania marketingowe rynkowych konkurentów, wymienić doświadczenia edukacyjne czy nawiązać owocną współpracę z innymi szkołami. Często okazuje się to punktem zwrotnym w działalności uczelni. Na targach można naprawdę wiele zyskać, prezentując się z dobrej strony, dlatego zachęcamy menedżerów – proszę przygotowywać się gruntownie do imprez sezonu!