Wydaje się, że w dzisiejszych czasach każdy przedsiębiorca ma własną stronę internetową. Rzeczywistość okazuje się jednak inna. Ponad 90 proc. małych i średnich polskich firm korzysta z internetu, ale tylko niewiele ponad połowa ma własną stronę internetową.
Działalność w internecie daje sporo korzyści, w szczególności dostęp do większej liczby klientów z całej polski, a nawet z zagranicy. Przedsiębiorcy, którzy nie inwestują w działalność on-line, twierdzą, że klienci nie szukają oferowanych przez nich produktów lub usług w internecie. Tymczasem nie jest to prawda, ponieważ w sieci szuka się dzisiaj niemalże wszystkiego.
Strach ma wielkie oczy
Wiele firm boi się wejść do internetu, twierdząc, że jest to zbyt skomplikowane. To nieprawda, bo obecnie sklep internetowy lub stronę firmową można założyć bardzo szybko. W internecie można znaleźć różne poradniki na temat tego, w jaki sposób uruchomić prostą stronę internetową. Dostępne są tam również darmowe platformy internetowe, na których można stworzyć dowolną stronę www, a co więcej wybrać profesjonalny szablon, dzięki któremu strona będzie przystępna dla klientów.
Jeżeli to również jest zbyt skomplikowane, to można zaistnieć w sieci bez konieczności zakładania strony www. Wystarczy stworzyć wizytówkę swojej firmy w tzw. katalogach firm. To dobre rozwiązanie szczególnie dla firm działających na rynkach regionalnych. Dzięki temu klienci, którzy będą szukać informacji np. o usługach stolarskich i wpiszą w Google odpowiednie hasło, bardzo szybko znajdą to czego szukają.
Idealna strona internetowa
Zarządzanie firmą zajmuje sporo czasu, mimo że na rynku jest wiele programów, które to ułatwiają m.in. program wfkaper. Osoby, które nie mają czasu na stworzenie profesjonalnej strony internetowej, powinny więc skorzystać z usług doświadczonej i fachowej firmy, która zrobi to za nich. Taka inwestycja na pewno szybko się zwróci, ponieważ działalność w internecie to okno na świat i szansa na zdobycie nowych klientów.
Projektując stronę internetową trzeba wcześniej dokładnie zastanowić się nad tym, jak ma ona wyglądać. Dobrze zaprojektowana strona www z pewnością przyciągnie bardzo dużo klientów. Główną zaletą strony internetowej powinna być funkcjonalność i przejrzystość. Osoba odwiedzająca taką stronę nie powinna czuć się zagubiona i zdekoncentrowana. Nie można więc przesadzać ze zbyt rozbudowaną i kolorową grafiką oraz nawałem informacji. Na stronie powinny znaleźć się tylko najważniejsze i najciekawsze dla klientów informacje.