Ciągle rosnąca liczba ośrodków konferencyjnych i hoteli reklamujących swoje nowoczesne sale konferencyjne jest niezbitym dowodem na niezwykłą popularność konferencji, zarówno tych firmowych, jak i partnerskich, wśród polskich przedsiębiorców.
Organizujemy coraz więcej wyjazdów firmowych – to jasne. Ale kto właściwie korzysta z tej możliwości najczęściej i dlaczego?
Jak nietrudno się domyślić, organizatorami konferencji są najczęściej przedstawiciele branż rozwijających się. To właśnie tam wymiana nowinek technologicznych czy prawnych okazuje się niezbędna dla osiągnięcia sukcesu rynkowego i możliwości owocnej rywalizacji z innymi podmiotami. Konferencje to oczywiście domena przedstawicieli takich gałęzi gospodarki, które posiadają spory kapitał finansowy – każdy wyjazd firmowy pochłania jednak spore nakłady pieniężne. Jakie konkretnie to branże?
Najczęściej tego typu eventy organizują firmy związane z przemysłem farmaceutycznym. Nie powinno to nikogo dziwić – znajomość najnowszych technologii i receptur, monitorowanie rynku pod kątem badań, jeśli chodzi o skuteczność leków czy suplementów diety, a także odpowiednia promocja swoich produktów jest w tym sektorze sprawą fundamentalną. Gdzie lepiej wymienić doświadczenia, nawiązać naukowe i handlowe kontakty, zareklamować swoje produkty, jeśli nie na konferencji, wśród wpływowych w towarzystwie osób?
Chętnie decydują się na organizacje konferencji także banki. Tu z kolei obeznanie z aktualnymi trendami w gospodarce, z możliwymi strategiami rozwoju okazuje się niezbędne. Bankowi analitycy mają podczas konferencji możliwość przedstawienia swoich ustaleń i prognoz w spokojnej i luźniejszej nieco niż biurze atmosferze. To procentuje w przyszłości.
Niezwykle często klientami ośrodków konferencyjnych są też przedstawiciele branży IT. Podobnie jak w farmacji, także i w sektorze informatycznym kluczem do sukcesu jest znajomość wszelkich nowinek i pozyskiwanie ich wcześniej niż konkurencja. Sale konferencyjne wypełnione po brzegi specjalistami w dziedzinie informatyki nie należą zatem do rzadkości.
Oczywiście, to tylko kilka najbardziej kojarzonych z biznesem konferencyjnym dziedzin. Nie oznacza to rzecz jasna, że inni przedsiębiorcy w ogóle nie organizują firmowych wyjazdów. Na razie faktycznie zdarza się to rzadziej, ale obserwacje rynku konferencji w Polsce jednoznacznie wskazują, że będzie się to zmieniać, a konferencji o bardzo zróżnicowanej tematyce i formie będzie się u nas organizować coraz więcej.
red. Katarzyna Lipska