Rodzice choćby nie wiadomo jak chcieli nie są w stanie ustrzec swoich dzieci przed nimi. Dziecko od małego widzi jak rodzice użytkują komputer i z biegiem czasu samo zechce usiąść lub dowie się o nim od rówieśników. Zabranianie całkowite użytkowania przez dziecko komputera jest bezsensowne. Najlepiej jest nauczyć go jak użytkować go optymalnie. Niech od małego nie będzie dla niego tylko rozrywką ale i edukacją. Gry w jakie powinny grać dzieci powinny je czegoś uczyć. Pierwsze gry mogą uczyć czytać, liczyć, rozróżniać kolory, uczyć kształtów, rozwijać refleks – jednak starszemu dziecku to już nie wystarczy. Jak dobrać zatem odpowiednią grę dla dziecka?
Poznaj najpierw gust dziecka – zupełnie zmusić go do wybranej przez ciebie gry nie możesz. Ma mu przecież dawać jakąś dozę rozrywki. Jedne dzieci lubią zwierzęta, inne smoki, inne samochody, czy sport. Gry komputerowe są naprawdę rozmaite. Jeśli dziecko gra w jakąś grę z Internetu to sprawdź ją koniecznie. Przeczytaj też recenzje i opinie. Kiedy upatrzysz jakiś kilka gier które uważasz że są dobre dla dziecka pozwól mu wybrać którąś z nich. W dokładnym opisie gry na pudełku dowiesz się o jej fabule i bohaterach.
Istnieje na szczęście specjalny system klasyfikujący gry jeśli chodzi o elementy nieodpowiednich dla dzieci- jakie się mogą w niej znajdować. Jeśli w grze jest przemoc, są przekleństwa czy mowa o narkotykach to będzie to oznaczone na pudełku. Drugim wskaźnikiem na jaki należy zwrócić uwagę jest system PEGI zawierający sugestię dla jakiego wiekowego gra jest przeznaczona.
Dobrymi grami dla sutszego dziecka będzie np. historyczna gra, strategiczna lub logiczna gra.
Dziecko musi trochę się pogimnastykować by przejść grę, a nie bezmyślnie klikać. Właściwym wyborem będą też gry językowe- dla dzieci szkolnych, które uczą się już np. angielskiego w szkole.
Nie bójmy się kupować dzieciom gier komputerowych- część z nich naprawdę rozwija wyobraźnię. Pamiętaj by określić czas jaki dziecko może korzystać z komputera. Nielimitowany czas nie będzie rozrywką ale zabijaniem czasu.