Każda firma czy marka nastawiona na rozwój musi myśleć o reklamie. Doskonałym sposobem na rozpowszechnienie informacji o prowadzonej przez siebie działalności jest stworzenie odpowiedniej puli upominków reklamowych. Wydać pieniądze jest łatwo, ale znacznie trudniej uzyskać widoczny efekt zrealizowanej kampanii reklamowej. Jak zatem przygotować drobne upominki reklamowe, aby spełniły pokładane w nich oczekiwania?
Dopasuj upominek do działalności
Tworząc koncepcję kampanii reklamowej w małej firmie należy zadać sobie pytanie ile chcemy wydać na rozreklamowanie prowadzonej działalności czy stworzenie marki oraz jaki krąg osób chcemy zainteresować.
Kiedy już określiliśmy grupę docelową oraz przeliczyliśmy budżet dobrze jest zastanowić się nad stworzeniem takiego produktu reklamowego, który z jednej strony będzie oryginalny i będzie zapadał w pamięć, a z drugiej strony przedstawiał będzie właściwy komunikat reklamowy połączony z dużą atrakcyjnością praktyczną. Ta ostatnia gwarantuje, że każdorazowo kiedy potencjalny klient weźmie do ręki gadżety reklamowe przypomni sobie firmę lub markę, od której dane przedmioty uzyskał.
Warto dopasować upominek do prowadzonej przez firmę działalności – to wzmocni siłę oddziaływania komunikatu reklamowego. I tak napoje z pewnością doskonale będą kojarzyć się z otwieraczami, firmy szkoleniowe z różnego rodzaju materiałami piśmienniczymi, a przedsiębiorstwa zajmujące się szeroko rozumianymi nowoczesnymi technologiami powinny mieć gadżety reklamowe, które podkreślą ich działalność – na przykład pendrivey. Jeśli firma handluje akcesoriami dla dzieci to doskonałym upominkiem będą kredki z logo. Jeśli grupą docelową będą kobiety – matki pomiędzy 25 a 40 rokiem życia warto także zastanowić się nad kredkami – wbrew pozorom mamy zwracają szczególnie baczną uwagę na to, czym bawią się ich dzieci.
Czasem dobrze jest zaskoczyć oryginalnością ujęcia tematu. Warto jednak zastanowić się, czy połączenie znaczeniowe wytworzonego upominku jest czytelne dla odbiorców.
Jaki zastosować nadruk
Dobre gadżety reklamowe w sposób jasny i czytelny prezentują komunikat reklamowy, który jest pozytywnie odbierany przez potencjalnych klientów. Ważnym jest, żeby tekst komunikatu nie był zbyt długi, jasny, ciekawy, intrygujący i przede wszystkim skuteczny.
Warto wybierać takie gadżety reklamowe, na których zmieści się spory komunikat wykonany w formie obrazkowej, tekstowej czy symbolicznej. Dobra ekspozycja informacji gwarantuje, że odbierać ją będzie więcej osób niż tylko ta jedna, obdarowana. Dlatego też doskonałym gadżetem są koszulki, które z jednej strony noszą obdarowani, z drugiej strony z informacją – komunikatem reklamowym spotykają się wszyscy, obok których przechodzą.