Handel odbywający się za pośrednictwem internetu to w skrócie e-commerce. O pojęciu zrobiło się obecnie dość głośno, ponieważ sklep online to najprostsza forma prowadzenia biznesu. Blogi e-commerce zamienione w multimedialne sklepy to bardzo dobra forma zarobkowania i zaraz dowiesz się z jakiego powodu.
Jak rozwinąć bloga w potencjał sprzedażowy?
Po pierwsze artykuły tematyczne na blogu znacznie łatwiej pozycjonować w określonej niszy i poznawać przy okazji preferencje użytkowników odwiedzających witrynę. Oczywiście nie wszystkie wejścia zamienią się w potencjał komercyjny, ale istnieje kilka technik gwarantujących przyśpieszenie sprzedaży. Zadbaj o panel subskrypcji. Każdy użytkownik twojego bloga powinien mieć szansę zapisania się do newslettera, obserwacji komentarzy, nowych wpisów. Połącz koniecznie bloga z mediami społecznościowymi, organizuj konkursy. Zanim nie zdobędziesz pewnej popularności nie wprowadzaj komercyjnej oferty. Monitoruj zachowania unikalnych odbiorców treści, wyślij do nich ankietę z perspektywami rozwoju witryny. Dzięki temu ocenisz realne perspektywy sprzedaży wybranych produktów lub usług.
Co trzeba zrobić, aby zamienić bloga w sklep online?
Jeżeli tworzysz z bloga sklep internetowy nie zapomnij o przekształceniu szablonu, zarejestrowaniu bazy danych w GIODO (Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych), stworzeniu profesjonalnego regulaminu chroniącego interesy twoje i nabywców. Zainstaluj dodatkowo multimedialny system płatności, stwórz wyszukiwarkę. Z prowadzenia bloga nie rezygnuj, ponieważ artykuły tak, jak wcześniej zaznaczono ściągną niszowy ruch, zostaną często przekazane dalej za pośrednictwem Facebooka. Prowadząc bloga o e-commerce i jednocześnie sklep internetowy zyskujesz większy autorytet w grupie docelowej. Niestety sklep online wiąże się z założeniem działalności gospodarczej. To pewne ryzyko, które przy rozbudowanej publice opłaci się z nawiązką. Unikaj absolutnie prowadzenia sklepu wielobranżowego. Specjalizacja to droga do sukcesu finansowego.
Czego szukają najczęściej odbiorcy tematyki e-commerce?
Głównie technik wzrostu konwersji (stosunek ilości odwiedzin unikalnych użytkowników do sprzedaży dóbr i usług), efektywnych pomysłów związanych z budową szablonu strony sklepu online, rozwoju w kategorii marketingu internetowego i komunikacji z potencjalnymi klientami.
Blog zamieniony w sklep to obszary wspierające się, budujące zysk właściciela. Buduj najpierw publikę, a później próbuj swoich sił w sprzedaży. Sklep internetowy prowadzi się właściwie samodzielnie w momencie dopasowania go do nowoczesnych standardów multimedialnych transakcji.
Polecany blog o e-commerce: Linktrader.