Komputer od wielu lat wykorzystywany jest w nauce. Dziś nawet dzieci w szkołach podstawowych wiedzą jak poszukiwać informacji w sieci. Jednak okazuje się, że technika wraz z edukacją postanowiły połączyć swoje siły, aby nawet najmłodsi uczyli się w nowoczesny sposób.
Bóbr Dyzio
Edukacja ekologiczna powinna rozpoczynać się już od najmłodszych lat, dlatego Ministerstwo Ochrony Środowiska we współpracy z firmą opracowującą oprogramowanie do urządzeń mobilnych stworzyło aplikacje mobilne dla najmłodszych użytkowników sieci. Głównym ich bohaterem jest Bóbr Dyzio, który przedstawia maluchom zwierzęta zamieszkujące okolice Narwi. Ta aplikacja skierowana jest do dzieci w wieku 3-6 lat. Maluchy mogą poznawać świat przyrody wykorzystując możliwości jakie dają tablety i smartfony. To bez wątpienia bardzo ciekawy sposób nauczania idealnie trafiający do tej grupy wiekowej.
E-Dżul
To aplikacja mobilna, której zadaniem jest nauczenie młodych ludzi jak ważne jest ekologiczne wykorzystywanie energii. Ta gra przeznaczona jest dla dzieci w wieku 6-11 lat. Jej główny bohater robot E-Dżul zasilany jest energią odnawialną, której musi dostarczyć mu gracz. Mały użytkownik tabletu czy smartfonu uczy się, dzięki tej aplikacji, jak ważna jest czysta energia, a przy okazji poznaje nowoczesne technologie.
Edukacyjna rola aplikacji mobilnych
Dwie wyżej wymienione gry to zaledwie początek możliwości jakie daje wykorzystywanie urządzeń mobilnych. Prostota ich użytkowania pozwala już najmniejszym dzieciom wykorzystywać nowoczesną technologię do nauki. Warto jednak pamiętać o tym, że tak ważnej funkcji jak edukacja nie można zrzucić na karb nowoczesnych urządzeń. Ich zadaniem jest pomoc w rozwoju dzieci, a nie zastępowanie rodziców i nauczycieli. Jeśli wyjdziemy z takiego założenia okaże się, że technologie mobilne są doskonałą pomocą w nauce i świetną zabawą dla najmłodszych.