Bez względu na to jakiego rodzaju firmę i biznes prowadzisz musisz poczynić kilka krokó1) by odnieść sukces w tej dziedzinie. Trzeba nauczyć się jak przyciągać klientów, a tym samym zwiększyć nasze zyski.
Po pierwsze określ, kto jest odbiorcą twojej oferty. Zdefiniowanie grupy docelowej jest podstawą każdego biznesu. Jak to zrobić? Odpowiedz sobie na pytanie kto odniesie największe korzyści z twoich produktów lub usług. Skuteczność strategii marketingowej bazuje właśnie na tym punkcie. Np. dystrybuujesz kosmetyki przeciwzmarszczkowe – wiadomo, że odbiorcami będą kobiety dojrzałe, a nie nastolatki czy mężczyźni. Na tej podstawie zbuduj później swoją strategię. Określ czego ci klienci będą od ciebie oczekiwać, czego potrzebować, o czym marzą…
Reklama produktów nie ma sensu, gdy tego nie poznasz. Następnie dostosuj ofertę do tych oczekiwań. Im bardziej zbliżysz się do tego, tym bardziej zadowalające będą wyniki. Nie będzie trzeba przekonywać nikogo do zakupy gdy produkty lub usługi będą wiarygodne. Ludzie nie kupują, bo coś rozumieją, ale dlatego, ze sami czują się zrozumiani. Aby osiągnąć sukces w reklamie, musisz starać się odpowiadać na pytania prostymi zdaniami: „poświęć dla mnie kilka minut dziennie , a ja dam ci piękne ciało” – o produkcie antycellulitowym. Takie zdanie będzie podstawą dalszych działań marketingowych.
Kolejnym krokiem będzie wyjście do klientów. Jak i gdzie? Dowiedz się jakie czasopisma czytają? Gdzie przebywają? Nawiąż kontakt za pośrednictwem reklamy, ale również komentarzy na forach i wszędzie tam gdzie się on pojawiają. Aby zmaksymalizować efekty trzeba regularnie sprawdzać skuteczność naszej strategii. Śledź wyniki i wyciągaj wnioski. Jeśli nie są zadowalające to należy coś zmienić.
Domknij sprzedaż –co to oznacza? To nawiązywanie kontaktów handlowych. Spotykaj się osobiście z przedstawicielami firm i przedsiębiorstw. Należy podać im wyczerpujące informacje, tak aby klienci mogli być pewni co do zakupu. Ponadto korzystaj ze stron internetowych, malingów i innych metod dotarcia do klientów. Umożliwi ci to zwiększenie obszaru działania. Pewną część zysku będą stanowić powtórne zakupy usatysfakcjonowanych klientów. Tacy klienci dadzą ci stabilność. Nie zaniedbuj ich- stwórz dodatkowe oferty sprzedaży dla takich klientów. Udzielaj im rabatów- to się opłaci.